Lucka 16

lucka-16

”När du hör *lämpligt ljud här* då vet du att det är dags att vända blad”.

För oss som växte upp under åttiotalet, och en bit in på nittiotalet, var musiksagor något av en stapelvara. Allt fanns som musiksagor. Disney var störst på den svenska marknaden, men även andra såsom He-Man, Bamse, ALF, My Little Pony, ET och många fler fanns att välja bland.

En musiksaga bestod av ett kassettband, (googla det om ni inte vet vad jag pratar om) och en bok med text och bilder. Du lyssnade på kassettbandet, tittade på bilderna i boken och om man ville kunde man läsa med själv. När sagan var slut kunde man vända på bandet för att lyssna på det igen. (Än en gång, googla det så fattar ni vad jag menar)

Idag tänkte jag visa er något särskilt. Tre musiksagor som per definition kom att dana mig som nörd. Får jag presentera:

Stjärnornas Krig

Rymdimperiet slår tillbaka

Jedins Återkomst

Är ni redo att höra Darth Vader prata på Svenska!?

Mycket nöje

//Thomas

Kommentera

